می خواهیم یک گروه از مستندسازان جوان را کنار هم جمع کنیم تا بشود کارهای بزرگی انجام داد

ساخت یک مستند درگیر سیستم بروکراتیک اداری می شود و افراد مدت ها در انتظار هماهنگی ها و مجوزها هستند.

محمدمعین مقامی در گفت وگو با خبرنگار ایران خبر و در توضیح لزوم شناخت هر مستندساز از میزان اثرگذاری سینمای مستند گفت: موضوع این است که بدانیم سهم ما از اثرگذاری با تولید یک مستند چقدر است و درک دقیق این موضوع بسیار مهم است.

این کارگردان و تهیه کننده ادامه داد: در برخی موارد یک مستند اثرگذاری ای بیش از تصور سازنده اش دارد و در برخی از موارد چنین اتفاقی رخ نمی دهد.

مقامی ضمن تاکید بر ضرورت هم افزایی تهیه کنندگان جوان سینمای مستند افزود: ما در کشور با مشکلات زیادی برای تهیه مستند روبرو هستیم.

بخش مهمی موضوعات اقتصادی و تامین هزینه مستند است که بسیاری از دوستان و همکاران ما درگیر این موضوع هستند. از سوی دیگر ساخت یک مستند ممکن است درگیر سیستم بروکراتیک اداری شود و افراد مدت ها در انتظار هماهنگی ها و مجوزها باشند.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی ضروری است دستکم خود مستندسازان به بهبود شرایط برای خودشان کمک کنند. جمه شدن سینماگران مستند در قالبی جدا از تشکل های موجود می توانند هماهنگی بیشتری بین افراد ایجاد کند.

مقامی تاکید کرد: ما می خواهیم گروهی از مستندسازان جوان را کنارهم جمع کنیم تا بتوانیم کارهای بزرگی انجام دهیم. نسل جوان فیلمسازان مستند از انگیزه بالایی برخوردارند و می بایست این انرژی برای ساخت آثار قوی و ماندگار بکار گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *