مجموعه مستند “زندگی با زبان اشاره” در مراحل پایانی تولید

محمدمعین مقامی با مجموعه مستند «زندگی با زبان اشاره» سراغ آدم ها و مسائل اجتماعی می‌رود تا داستان های آنها را روایت کند.
 محمدمعین مقامی،کارگردان و مستندساز کشور که ساخت مستندهای زیادی را در کارنامه خود دارد در گفتگو با ایران خبر درباره مستند “زندگی با زبان اشاره” توضیح داد.

مقامی که با ساخت مستندهای “لذت پرواز”، “آبی، خاکی، طلایی” و “در قلب طبیعت” به عنوان یک مستندساز علاقه مند به گردشگری و طبیعت شناخته می شد ، علاقه زیادی به ساخت مستندهای اجتماعی هم دارد. او این بار به سراغ سوژ‌ه‌ای متفاوت رفته است. نگاهی که نتیجه پژوهشی قوی در این حوزه است.

محمدمعین مقامی در مورد جدیدترین مستند خود گفت: افراد دارای معلولیت در کشور شرایط سختی دارند اما تلاش مضاعف آنها باعث بروز شگفتی های زیادی است. ایده اولیه این مستند را زمانی در ذهن داشتم که مشغول ساخت مستند “مردن کار راحتی است” بودیم. آن مستند در مورد بانویی است به نام رویا جعفری که در پانزده سال گذشته با چهار سرطان مبارزه کرده است و در حال حاضر هم زندگی اش را با سرطان می گذراند.

این مستندساز کشورمان گفت: تفاوت اصلی در این مستند این است که هر کدام از شخصیت ها که خود دارای معلولیت و محدودیت هستند زندگی یه شخصیت دیگر از دوستان و همراهان خود با شرایط مشابه را روایت می کنند تا زنجیره ای از انگیزه برای زندگی در مستند نشان داده شود. این مستند چهار شخصیت اصلی دارد که یکی از آنها دارای معلولیت شنوایی است و ارتباطی بین او و سایر افراد وجود دارد.

این کارگردان و مستندساز در مورد روند تولید این مجموعه مستند و پژوهش آن گفت: تیم پژوهشی این مستند، چندین ماه بر روی این موضوع کار کردند و در نهایت به الگوی پایانی رسیدند. تولید این مجموعه مستند در اواخر فروردین ماه ۱۴۰۱ کلید خواهد خورد و پنج ماه تصویربرداری داشتیم و در حال حاضر مراحل پایانی تولید و تدوین را سپری می کنیم و امیدوارم که این مجموعه در تابستان ۱۴۰۲ امکان انتشار و نمایش پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *